Äntligen lördag!

Äntligen en dag när jag får bestämma själv vad jag ska göra!
Åtminstone lite, det är föralldel en hel del som andra bestämmer åt mig, men jag har väl en del att bestämma om. T.ex. vad vi ska äta, vem som ska laga maten, diska, tvätta, jag har ju verkligen fria händer där. Det är ju lika bra att direkt bestämma att det är mina uppgifter som vanligt. Varför ändra på ett bra konsept!
Så idag har jag bestämt att jag ska laga kålpudding till middag och det tror jag blir jättebra! Sen ska jag tvätta familjens tvätt, städa i uterummet, källaren. Jag måste handla med ,det glömde jag. Tänk vad mycket jag ändå får bestämma!
Har jag tur kanske det blir en liten stund över så jag kan ta en motionsrunda eller läsa ett par sidor i boken jag läser just nu!
Vilken frihetskänsla, det är lördag och jag är ledig!
Pingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0