Jobb, jobb, jobb!!

Ja, då var man inne i ekorrhjulet igen! Dagarna går och man tycker inte att man hinner något, ska det vara så här? Är det detta livet går ut på? Jobba, äta, sova....
Man kan tycka att det är lite jobbigt att känna så när man jobbat bara 4 dagar efter semestern, det är ju många kvar till nästa... semester alltså!
Men det är väl bara att bita ihop och ta det. Livet är inte alltid en dans på rosor, det är tungt ibland. Men varför klaga, det finns alltid de som har det värre. Jag är ändå glad att jag har ett jobb, ett roligt jobb, dessutom. Och härliga jobbarkompisar, så jag får egentligen inte klaga, för jag har det bra. Men man kan ändå tänka på hela grejen, att det är så här livet är. Så mycket måsten!! Det är ändå inte kul!
Man får tänka på att njuta av de guldkorn som ändå livet ger, som ibland är svåra att se mitt i allt!
Detta är mitt råd: Ta dagen lite mer som den kommer när det går och njut av varje minut, den kommer inte tillbaka!

Ingelapingela

Kommentarer
Postat av: Pudeln

Jag håller med dig Ingela, det är viktigt att ta tillvara alla de små saker i vardagen som kan göra allt lite roligare och mer lättsamt. Hoppas du får en bra dag imorgon på VFU träffen kram Helen

2009-09-02 @ 21:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0