Äntligen ensam en stund!

Jag vet inte varför, men just nu har jag ett ganska stort behov av att vara ensam. Kanske är det för att det alltid är en massa folk runtom en hela tiden. På jobbet är det alltid massor som händer och hemma finns det alltid många också. Det är klart att jag älskar att vara bland folk, men på nåt sätt finns det även ett annat behov som jag upplever blir större ju äldre jag blir. Det kanske är att man börjar bli "gammal". Jag kanske börjar bli lite utav en enstöring, folkskygg?
Jag kan verkligen njuta av stillheten, tystnaden när jag är ensam i huset eller ute på en promenad. Jag kan inte minnas att jag någonsin kände så när jag var yngre eller ens när barnen var små. Det är ett behov som kommit på senare tid.
Jag får verkligen passa på att njuta för det blir inte varken många eller långa stunder av ensamhet. Jag tror jag ska ta en god bok en stund nu och ha det riktigt mysigt...ensam!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0